فارسی | English


 

به سایت هیأت پزشکی ورزشی استان تهران خوش آمدید.            

   دوشنبه 19 آذر 1397


سال ۱۳۹۷، سال <<حمایت از کالای ایرانی>>




دوره های آموزشی


دوره پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی

دوره آموزشی پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی، ۹ اردیبهشت ماه به همت کمیته آموزش هیأت پزشکی ورزشی استان تهران برگزار شد.


برگزاری دوره پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی

دوره پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی، ۹ اردیبهشت ماه به همت کمیته آموزش هیأت پزشکی ورزشی استان تهران برگزار می شود.


برگزاری دوره مقدماتی چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی

دوره مقدماتی چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی، ۲۶ فرودین ماه به همت کمیته آموزش هیأت پزشکی ورزشی استان تهران برگزار می شود.



 آرشیو دوره های آموزشی


مطلب روز


فعالیت بدنی منظم یکی از مهم ترین مواردی است که می توانید برای سلامتی خود انجام دهید.

اگربه خاطر ترس از آسیب دیدن، در مورد اینکه فعال باشید و یا فعالیت بدنی خود را افزایش دهید مطمئن نیستید، خبر خوب این است که فعالیت های هوازی با شدت متوسط، مانند پیاده روی سریع، برای اکثر مردم به طور کلی ایمن است.


نگاهی بر سبک زندگی کم تحرک

سبک زندگی کم تحرک به عنوان نوعی شیوه زندگی تعریف می شود که فرد میزان فعالیت بدنی منظمی را انجام ندهد. درحالی که فقدان فعالیت بدنی، انجام ندادن توصیه های مرکز کنترل بیماری (CDC)،یعنی حداقل ۱۵۰ دقیقه تمرین متوسط و یا ۷۵ دقیقه تمرین با شدت بالا تعریف می شود.



آمار بازديد


 

.


در مورد چربی ها بیشتر بدانیم

چربی های موجود در رژیم غذایی منبع تولید انرژی- تامین کننده اسیدهای چرب ضروری بدن- حامل یا لازم برای ساخت برخی از ویتامین ها (A-D-E-K ) و انواعی از چربی ها برای سلامت قلب مفید هستند. 25 درصد از میزان کالری روزانه می تواند با مصرف چربی های سالم به دست آید.
انواع چربی ها:
1. چربی غیراشباع:
• A چربی غیراشباع با یک باند مضاعف = چربی سالم
• B چربی غیراشباع با دو یا بیش از دو باند مضاعف = چربی سالم
2. چربی های اشباع= برای سلامت قلب ضرر دارند.
3. چربی ترانس = برای سلامت مضر هستند.
4. کلسترول
A چربی غیراشباع با یک باند مضاعف در روغن های گیاهی وجود دارد مثل روغن زیتون روغن آواکادو- روغن کانولا- روغن بادام زمینی
B چربی غیر اشباع با دو یا بیش از باند مضاعف در ماهی و دانه آفتابگردان و دانه ذرت و کتان و کنجه و سویا وجود دارد. اسیدهای چرب امگا 3 در ماهی سالمون و ساردین- گردو و سویا و لوبیای سویا وکتان وجود دارد و انواع چربی های غیر اشباع با دو یا بیش از دو باند مضاعف می باشد مصرف هفته ای 2 بار ماهی بصورت غیر سرخ کرده توصیه می شد
چربی های اشباع: در منابع حیوانی مثل گوشت و لبنیات و همچنین در روغن نارگیل و کره کاکائو وجود دارد و باعث افزایش کلسترول LDL و بروز بیماری های قلبی عروقی و سکته می شود. مصرف غذاهای پرچرب مثل سوسیس، کالباس و پیتزا همین عارضه را دارد.
چربی های ترانس: این نوع چربی ها در روند هیدروژناسیون روغن های مایع و تبدیل آنها به روغن جامد پدید می آید- روغن مارگارین هم دارای این اسید چرب مضر می باشد در خوراکی هایی مثل چیپس- ذرت بوداده و غذاهای سرخ شده مثل ماهی، سیب زمینی و مرغ سرخ شده این چربی مضر وجود دارد. بنابراین باید تا حد امکان از سرخ کردن غذاها خودداری کرد و یا از روغن های غیر اشباع مخصوص سرخ کردن با حرارت کم و زمان کوتاه استفاده کرد.
کلسترول: این چربی در ساختمان سلول های بدن و هورمون ها و نمک های صفراوی بکار می رود و در روغن های حیوانی و زرده تخم مرغ وجود دارد. بنابراین مصرف به مقدار لازم تخم مرغ برای سلامت بدن مفید است ( سه عدد زرده در هفته )
دکتر هما عابدی فر
نایب رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان تهران

تاريخ  ارسال:سه شنبه 30 آبان 1391 - 14:05

کد:10036-1397





پيوندهاي مرتبط



تازه هاي علمي


آگهي و تبليغات







نظرات و پيشنهادات



فرم خام ارزیابی



پوستر دوره هاي آموزشي


کليه حقوق خبری و تصويری متعلق به هيات پزشكي ورزشي استان تهران می باشد.