فارسی | English


 

به سایت هیأت پزشکی ورزشی استان تهران خوش آمدید.            

   دوشنبه 19 آذر 1397


سال ۱۳۹۷، سال <<حمایت از کالای ایرانی>>




دوره های آموزشی


دوره پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی

دوره آموزشی پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی، ۹ اردیبهشت ماه به همت کمیته آموزش هیأت پزشکی ورزشی استان تهران برگزار شد.


برگزاری دوره پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی

دوره پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی، ۹ اردیبهشت ماه به همت کمیته آموزش هیأت پزشکی ورزشی استان تهران برگزار می شود.


برگزاری دوره مقدماتی چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی

دوره مقدماتی چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی، ۲۶ فرودین ماه به همت کمیته آموزش هیأت پزشکی ورزشی استان تهران برگزار می شود.



 آرشیو دوره های آموزشی


مطلب روز


فعالیت بدنی منظم یکی از مهم ترین مواردی است که می توانید برای سلامتی خود انجام دهید.

اگربه خاطر ترس از آسیب دیدن، در مورد اینکه فعال باشید و یا فعالیت بدنی خود را افزایش دهید مطمئن نیستید، خبر خوب این است که فعالیت های هوازی با شدت متوسط، مانند پیاده روی سریع، برای اکثر مردم به طور کلی ایمن است.


نگاهی بر سبک زندگی کم تحرک

سبک زندگی کم تحرک به عنوان نوعی شیوه زندگی تعریف می شود که فرد میزان فعالیت بدنی منظمی را انجام ندهد. درحالی که فقدان فعالیت بدنی، انجام ندادن توصیه های مرکز کنترل بیماری (CDC)،یعنی حداقل ۱۵۰ دقیقه تمرین متوسط و یا ۷۵ دقیقه تمرین با شدت بالا تعریف می شود.



آمار بازديد


 

.


اهمیت و دستورالعمل فعالیت فیزیکی در مولتیپل اسکلروز (MS)

ورزش علاوه بر اینکه برای سلامت زندگی افراد ضروری است، جهت بهبود بسیاری از علایم MS نیز کمک کننده می باشد. بیمارانی که در برنامه های ورزشی هوازی شرکت میکنند، از این موارد سود میبرند:

آمادگی قلبی عروقی بهتر، افزایش قدرت، عملکرد بهتر مثانه و روده ها، خستگی و افسردگی کمتر در یک برنامه ورزشی برای مبتلاین به MS، باید قابلیت ها و محدودیت های فرد در نظر گرفته شود و با تغیراتی که در علایم MS رخ می دهد، قابل تنظیم باشد. هر فرد مبتلا به MS که قصد شروع برنامه ورزشی جدیدی را دارد، باید با پزشک مشورت کند.

دوره های ورزشی باید برای جلوگیری از خستگی بیش از حد و اجتناب از زمان های گرمتر روز، به دقت زمانبندی شود. خستگی پس از یک جلسه ورزشی، نباید بیش از ۲ ساعت طول بکشد. اگر خستگی پس از تمرین بیش از ۲ ساعت طول کشید، توصیه می شود تا شدت، تناوب و مدت تمرین کاهش یابد.

نمونه هایی از فعالیت های فیزیکی مفید در این افراد عبارتند از:
یوگا، تایی چی، ورزش در آب، تمرینات معمول باشگاهی، دوچرخه سواری، تمرینات تعادل، ورزش های هوازی دیگر مثل باغبانی و قایقرانی.

برای اینکه فرد به طور منظم در فعالیت فیزیکی شرکت کند و انگیزه داشته باشد، باید فعالیت لذت بخش بوده و متناسب با توانایی و محدودیت های فرد باشد.

در زیر دستورالعمل فعالیت فیزیکی در مبتلایان به MS آورده شده است.





گردآورنده: دکتر ساناز کبیری

       مسئول کمیته آموزش هیأت پزشکی ورزشی استان تهران

تاريخ  ارسال:دوشنبه 17 ارديبهشت 1397 - 09:20

کد:59749-1397





پيوندهاي مرتبط



تازه هاي علمي


آگهي و تبليغات







نظرات و پيشنهادات



فرم خام ارزیابی



پوستر دوره هاي آموزشي


کليه حقوق خبری و تصويری متعلق به هيات پزشكي ورزشي استان تهران می باشد.