فارسی | English


 

به سایت هیأت پزشکی ورزشی استان تهران خوش آمدید.            

   دوشنبه 19 آذر 1397


سال ۱۳۹۷، سال <<حمایت از کالای ایرانی>>




دوره های آموزشی


دوره پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی

دوره آموزشی پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی، ۹ اردیبهشت ماه به همت کمیته آموزش هیأت پزشکی ورزشی استان تهران برگزار شد.


برگزاری دوره پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی

دوره پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی، ۹ اردیبهشت ماه به همت کمیته آموزش هیأت پزشکی ورزشی استان تهران برگزار می شود.


برگزاری دوره مقدماتی چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی

دوره مقدماتی چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی، ۲۶ فرودین ماه به همت کمیته آموزش هیأت پزشکی ورزشی استان تهران برگزار می شود.



 آرشیو دوره های آموزشی


مطلب روز


فعالیت بدنی منظم یکی از مهم ترین مواردی است که می توانید برای سلامتی خود انجام دهید.

اگربه خاطر ترس از آسیب دیدن، در مورد اینکه فعال باشید و یا فعالیت بدنی خود را افزایش دهید مطمئن نیستید، خبر خوب این است که فعالیت های هوازی با شدت متوسط، مانند پیاده روی سریع، برای اکثر مردم به طور کلی ایمن است.


نگاهی بر سبک زندگی کم تحرک

سبک زندگی کم تحرک به عنوان نوعی شیوه زندگی تعریف می شود که فرد میزان فعالیت بدنی منظمی را انجام ندهد. درحالی که فقدان فعالیت بدنی، انجام ندادن توصیه های مرکز کنترل بیماری (CDC)،یعنی حداقل ۱۵۰ دقیقه تمرین متوسط و یا ۷۵ دقیقه تمرین با شدت بالا تعریف می شود.



آمار بازديد


 

.


نگاهی بر سبک زندگی کم تحرک

سبک زندگی کم تحرک به عنوان نوعی شیوه زندگی تعریف می شود که فرد میزان فعالیت بدنی منظمی را انجام ندهد. درحالی که فقدان فعالیت بدنی، انجام ندادن توصیه های مرکز کنترل بیماری (CDC)،یعنی حداقل ۱۵۰ دقیقه تمرین متوسط و یا ۷۵ دقیقه تمرین با شدت بالا تعریف می شود.

متخصصان معتقد هستند که راه رفتن به میزان ۰۰۰/۱۰ قدم در روز هدفی ایده آل برای بهبود سلامت و کاهش خطرات ناشی از عدم فعالیت می باشد. به گفته سازمان بهداشت جهانی (WHO)، ۶۰ تا ۸۵ درصد جمعیت جهان میزان فعالیت بدنی کافی را ندارند که این امرمنجر شده نداشتن فعالیت فیزیکی چهارمین فاکتور خطر در مرگ و میر جهانی شود.

افکار سنتی بر این باور بوده که داشتن یک رژیم سالم و انجام تمرینات هوازی، اثر زمان صرف شده دربی حرکتی را جبران خواهد کرد. حتی اگر شما ۳۰ دقیقه در روز ورزش کنید، ممکن است قادر به مقابله با اثرات منفی ناشی از کمبود فعالیت دربقیه روز نباشید. به نظر می رسد راه حل این است که کمتر حالت نشسته باشید و بیشتر فعالیت کنید. فراموش نکنید که هدف داشتن ۰۰۰/۱۰ گام روزانه می باشد.

اثرات زندگی کم تحرک

هر گونه نشستن طولانی مدت (مانند پشت میز در محل کار) می تواند مضر باشد. بر اساس مطالعات انجام شده، عدم فعالیت فیزیکی میتواند منجر به مشکلات زیر شود:
افزایش خطر ابتلا به سرطان های خاص
کمک به اضطراب و افسردگی در افراد
عامل خطر برای برخی از بیماری های قلبی عروقی
افرادی با فعالیت بدنی بیشتر احتمال ابتلا به بیماری قلبی عروقی بیشتری دارند.
افرادی که بیشتر فعال هستند کمتر احتمال دارد به اضافه وزن یا چاقی دچار شوند.
بیش از حد نشستن می تواند باعث کاهش توده عضلانی اسکلتی شود.
عدم فعالیت فیزیکی با فشار خون بالا و سطح کلسترول بالا ارتباط دارد.
در سراسر جهان تخمین زده شده است که سبک زندگی کم تحرک مسول ۶٪ موارد بیماری های قلبی عروقی، ۷٪ دیابت نوع ۲، ۱۰٪ سرطان پستان و ۱۰٪ موارد سرطان روده است. تحقیقات نشان داده است که عدم فعالیت، حتی بیش از سیگار، مسئول مرگ و میر سالانه می باشد.

دکتر ساناز کبیری

مسئول کمیته آموزش هیأت پزشکی ورزشی استان تهران

تاريخ  ارسال:يكشنبه 4 شهريور 1397 - 12:46

کد:64763-1397





پيوندهاي مرتبط



تازه هاي علمي


آگهي و تبليغات







نظرات و پيشنهادات



فرم خام ارزیابی



پوستر دوره هاي آموزشي


کليه حقوق خبری و تصويری متعلق به هيات پزشكي ورزشي استان تهران می باشد.