فارسی | English


 

به سایت هیأت پزشکی ورزشی استان تهران خوش آمدید.            

   دوشنبه 19 آذر 1397


سال ۱۳۹۷، سال <<حمایت از کالای ایرانی>>




دوره های آموزشی


دوره پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی

دوره آموزشی پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی، ۹ اردیبهشت ماه به همت کمیته آموزش هیأت پزشکی ورزشی استان تهران برگزار شد.


برگزاری دوره پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی

دوره پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی، ۹ اردیبهشت ماه به همت کمیته آموزش هیأت پزشکی ورزشی استان تهران برگزار می شود.


برگزاری دوره مقدماتی چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی

دوره مقدماتی چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی، ۲۶ فرودین ماه به همت کمیته آموزش هیأت پزشکی ورزشی استان تهران برگزار می شود.



 آرشیو دوره های آموزشی


مطلب روز


فعالیت بدنی منظم یکی از مهم ترین مواردی است که می توانید برای سلامتی خود انجام دهید.

اگربه خاطر ترس از آسیب دیدن، در مورد اینکه فعال باشید و یا فعالیت بدنی خود را افزایش دهید مطمئن نیستید، خبر خوب این است که فعالیت های هوازی با شدت متوسط، مانند پیاده روی سریع، برای اکثر مردم به طور کلی ایمن است.


نگاهی بر سبک زندگی کم تحرک

سبک زندگی کم تحرک به عنوان نوعی شیوه زندگی تعریف می شود که فرد میزان فعالیت بدنی منظمی را انجام ندهد. درحالی که فقدان فعالیت بدنی، انجام ندادن توصیه های مرکز کنترل بیماری (CDC)،یعنی حداقل ۱۵۰ دقیقه تمرین متوسط و یا ۷۵ دقیقه تمرین با شدت بالا تعریف می شود.



آمار بازديد


 

.


نقش آب درکودکان ونوجوانان ورزشکار

آب بیشترین ومهمترین سهم درترکیب بدن را دارد آب در محیط ضروری واکنشهای شیمیایی بدن ، ترکیب ساختمانی سلولها ، فرآیند هضم وجذب دفع ، سیستم گردش خون و بطور کلی درکنترل دمای بدن و .. نقش اساسی دارد.

کمبود آب در بدن کودکان ونوجوانان ورزشکار بعلت اینکه سطح به حجم بدنشان کمتر است یعنی سطح بدن کوچکتری برای دفع گرما دارند ودیرتر احساس تشنگی می کنند بیشتر دیده می شود واز اهمیت بیشتری برخوردار است.
فرآیند تشنگی درورزشکار زمانی آغاز می شود که میزان آب از دست رفته از آب دریافتی بیشتر باشد ، وقتی یک یا دو درصد از وزن بدن دراثر از دست دادن آب بدن کاهش یابد علائم واختلالات متابولیکی شروع می شود .راههای دفع آب از طریق ادرار تعریق مدفوع وتنفس می باشد.
راههای تشخیص د هیدراته شدن :
وزن کشی قبل و بعد ازرقابت یا فعالیت بدنی
کنترل رنگ ادرار ورزشکار درصورت دهیدراته شدن ، رنگ ادرار تیره شده و وزن مخصوص آن بالا می رود.
عوارض دهیدراته شدن :سردرد، سرگیجه، تشنگی، خشک شدن زبان، کاهش حجم ادرار و افت فشار خون واختلال ضربان قلب، اسپاسم عضلانی، حساسیت وتحریک پذیری درحالت شدید کاهش سطح هوشیاری وخواب آلودگی که بسیار خطرناک است .درورزشکاران کودک ونوجوان به محض مشاهده علایم جزئی سریعا باید اقدامات پزشکی ودرمانی انجام شود.
اقدامات موثر برای پیشگیری از دهیدراته شدن کنترل میزان مایعات دریافتی می باشد ،همچنین کنترل برنامه غذایی کودک یا نوجوان در دراز مدت که درفصل تابستان روی وزن مورد نظر خود باشند درصورت عدم تطابق وزن به تغییر رده وزنی در ورزشکار بایدتوجه کرد، درفعالیتهای بدنی ورقابتها باید به میزان دریافتی مایعات توجه داشت همچنین از طریق آموزش خود ورزشکار که شرایط دفع ادرار خود راچک کند ،همچنین با وزن کردن ورزشکار قبل وبعد از تمرین و وزن کردن قبل وبعداز تمرین روز بعد شرایط هیدراته شدن ورزشکار ارزیابی شود.
همچنین با نوع پوشش ولباس مناسب وکنترل میزان ساعات مناسب بدنی درفضاهای باز درفصول گرما از دهیدارته شدن ورزشکار میتوان جلوگیری کرد.
ثابت شده است مصرف نوشیدنیهای طعم دار ورزشی قبل، حین وبعد از ورزش برای کودکان ونوجوانان ورزشکار نسبت به آب خالص مطلوب تر است.

تاريخ  ارسال:يكشنبه 8 مهر 1397 - 13:09

کد:67766-1397





پيوندهاي مرتبط



تازه هاي علمي


آگهي و تبليغات







نظرات و پيشنهادات



فرم خام ارزیابی



پوستر دوره هاي آموزشي


کليه حقوق خبری و تصويری متعلق به هيات پزشكي ورزشي استان تهران می باشد.