فارسی | English


 

به سایت هیأت پزشکی ورزشی استان تهران خوش آمدید.            

   پنجشنبه 27 تير 1398


رهبر معظم انقلاب سال 98 را سال "رونق تولید" نامگذاری کردند.




دوره های آموزشی


برگزاری دوره آموزشی امدادگر ورزشی توسط هیئت پزشکی ورزشی استان تهران

هیئت پزشکی ورزشی استان تهران، دوره آموزشی امدادگر ورزشی را با ارائه گواهی معتبر برگزار می‌کند.


شروع ثبت نام دوره ماساژ ورزشی ویژه بانوان و آقایان

کمیته آموزش هیأت پزشکی ورزشی استان تهران از شروع ثبت نام دوره ماساژ ورزشی بانوان و آقایان درتیرماه خبر داد.


دوره پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی

دوره آموزشی پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی، ۹ اردیبهشت ماه به همت کمیته آموزش هیأت پزشکی ورزشی استان تهران برگزار شد.



 آرشیو دوره های آموزشی


مطلب روز


آماده سازی ذهنی بازیکنان

اغلب فاکتورهای آمادگی ذهنی است که می تواند بیشترین تأثیر را روی نتیجه عملکرد بازیکن و تیم داشته باشد.


تنظیم انرژی روانی ورزشکاران

ورزشکاران زبده علاوه بر تنظیم انرژی جسمانی باید بتوانند انرژی روانی خود را طی یک رویداد ورزشی یا دوره ای از مسابقات تنظیم نمایند.



آمار بازديد


 

.


تمرینات متناوب با شدت بالا HITT

محبوبیت تمرینات متناوب با شدت بالا در حال افزایش است.
جلسات تمرینی متناوب با شدت بالا معمولا "تمرین HIIT" نامیده می شود. این نوع تمرین شامل چند دوره تمرین با شدت شدید و پس از آن چند دوره ریکاوری می باشد.

دوره های تمرینی شدید می تواند 5 تا 8 دقیقه طول بکشد و در 80٪ تا 95٪ از حداکثر ضربان قلب محاسبه شده برای فرد انجام میشود. دوره های ریکاوری میتواند به اندازه دوره های فعالیت شدید طول بکشد و معمولا در 40٪ تا 50٪ از حداکثر ضربان قلب محاسبه شده برای فرد انجام می شود. تمرین به صورت تناوب فعالیت شدید و سپس ریکاوری و در مجموع 20 تا 60 دقیقه ادامه می یابد.

HIIT باعث بهبود این موارد می شود:

تناسب هوازی و بی هوازی
فشار خون
سلامت قلبی عروقی
حساسیت انسولین ( که کمک میکند تا عضلات فعال راحتتر از گلوکز به عنوان سوخت برای تولید انرژی استفاده کنند)
پروفایل کلسترول
چربی شکمی و وزن بدن با حفظ توده عضلانی
تمرینات HIIT به راحتی می تواند برای افراد در تمام سطوح آمادگی و شرایط خاص مانند اضافه وزن و دیابت، تغیر شکل داده شود. تمرینات HIIT را می توان در تمام حالت های ورزشی انجام داد، از جمله دوچرخه سواری، پیاده روی، شنا، تمرینات در آب، الیپتیکال و خیلی از کلاس های ورزش گروهی. مزایای تناسب اندام تمرین های HIIT مشابه تمرینات مداوم میباشد، اما در دوره زمانی کوتاهتر. به این دلیل که تمرینات HIIT ، به خصوص پس از تمرین، کالری بیشتری از تمرینات سنتی می سوزانند.

چگونه تمرین HIIT را انجام می دهید؟

برای طراحی یک تمرین HIIT، باید این موارد را در نظر بگیرید: مدت زمان، شدت، و تناوب اینتروال های فعالیت و طول مدت اینتروال های ریکاوری. شدت در طول اینتروال فعالیت ، باید ≥80% حداکثر ضربان قلب محاسبه شده برای فرد باشد. به عنوان یک شاخص مناسب، در اینتروال فعالیت باید احساس کنید که در حال انجام یک ورزش "سخت" تا "خیلی سخت" هستید. با استفاده از تست صحبت کردن به عنوان راهنما، این شدت معادل صحبت کردن با سختی میباشد.

شدت اینتروال ریکاوری باید 40-50٪ حداکثر ضربان قلب محاسبه شده برای فرد باشد. یعنی شدتی از فعالیت بدنی که خیلی احساس راحتی می کنید، به منظور کمک به شما در بازیابی و آماده سازی برای اینتروال فعالیت بعدی خود. ارتباط بین اینتروال فعالیت و ریکاوری مهم است. بسیاری از مطالعات از نسبت خاصی از فعالیت به ریکاوری استفاده می کنند تا سیستم های مختلف انرژی را بهبود بخشند. به عنوان مثال، نسبت 1: 1 میتواند 3 دقیقه فعالیت سنگین (یا شدت بالا) باشد پس از آن یک ریکاوری 3 دقیقه ای (یا شدت کم).

موارد احتیاط در تمرینات HIIT چیست؟

در افرادی که سبک زندگی بی تحرک و یا دوره های بدون فعالیت فیزیکی دارند، خطر بیماری عروق کرونری در ورزش شدید افزایش می یابد. سابقه خانوادگی، سیگار کشیدن، فشار خون بالا، دیابت (یا پیش دیابت)، میزان کلسترول غیرطبیعی و چاقی این خطر را افزایش می دهد.

اجازه از یک پزشک برای افرادی با این شرایط قبل از شروع تمرینات HIIT یا هر تمرین ورزشی دیگر می تواند یک راهکار ایمن و مناسب باشد.

منبع: ACSM

دکترساناز کبیری

مسئول کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان تهران

تاريخ  ارسال:چهارشنبه 17 بهمن 1397 - 13:50

کد:73792-1398





پيوندهاي مرتبط



تازه هاي علمي


آگهي و تبليغات









نظرات و پيشنهادات



فرم خام ارزیابی



پوستر دوره هاي آموزشي


کليه حقوق خبری و تصويری متعلق به هيات پزشكي ورزشي استان تهران می باشد.