فارسی | English


 

به سایت هیأت پزشکی ورزشی استان تهران خوش آمدید.            

   يكشنبه 29 مهر 1397





دوره های آموزشی


دوره پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی

دوره آموزشی پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی، ۹ اردیبهشت ماه به همت کمیته آموزش هیأت پزشکی ورزشی استان تهران برگزار شد.


برگزاری دوره پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی

دوره پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی، ۹ اردیبهشت ماه به همت کمیته آموزش هیأت پزشکی ورزشی استان تهران برگزار می شود.


برگزاری دوره مقدماتی چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی

دوره مقدماتی چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی، ۲۶ فرودین ماه به همت کمیته آموزش هیأت پزشکی ورزشی استان تهران برگزار می شود.



 آرشیو دوره های آموزشی


مطلب روز


فعالیت بدنی منظم یکی از مهم ترین مواردی است که می توانید برای سلامتی خود انجام دهید.

اگربه خاطر ترس از آسیب دیدن، در مورد اینکه فعال باشید و یا فعالیت بدنی خود را افزایش دهید مطمئن نیستید، خبر خوب این است که فعالیت های هوازی با شدت متوسط، مانند پیاده روی سریع، برای اکثر مردم به طور کلی ایمن است.


نگاهی بر سبک زندگی کم تحرک

سبک زندگی کم تحرک به عنوان نوعی شیوه زندگی تعریف می شود که فرد میزان فعالیت بدنی منظمی را انجام ندهد. درحالی که فقدان فعالیت بدنی، انجام ندادن توصیه های مرکز کنترل بیماری (CDC)،یعنی حداقل ۱۵۰ دقیقه تمرین متوسط و یا ۷۵ دقیقه تمرین با شدت بالا تعریف می شود.



آمار بازديد


 

.


کراتین چیست؟

کراتین یکی از محبوبترین مکمل هاست که به طور گسترده ای درباره آن تحقیق شده است.
اکثریت مطالعات انجام شده روی اثرات منوهیدرات کراتین روی عملکرد فرد و سلامتی آن متمرکز شده است: شکل های بسیاری از کراتین وجود دارد همچنین کراتین تجاری نیز در بازار مکمل های تغذیه و مکمل های ورزشی موجود و در دسترس می باشد.
مکملی که دارای ترکیب کراتین است صرف نظر از شکل آن باعث افزایش استحکام، توده چربی و مورفولوژی عضله می شود همچنین مقاومت بدن را حتی نسبت به زمانی که تمرین مقاومتی انجام می گیرد افزایش می دهد.
کراتین در ورزش های دیگر مانند ورزش هایی که با سرعت بالا انجام می شوند و یا نیاز به پایداری زیاد دارند می تواند مفید باشد. هرچند به نظر می رسد که تاثیرات کراتین با افزایش زمان تمرینات کاهش می یابد.
با وجود اینکه مکمل کراتین برروی همه افراد به طور مشابه تاثیر نمی گذارد اما به طور کلی پذیرفته شده که مکمل، ذخیره کراتین را افزایش می دهد و باعث احیاء سریع آدنوزین تری فسفات در تمرینات شدید می شود. در نتیجه عملکرد بهبود می یابد و بدن سازگاری بیشتری هنگام ورزش پیدا می کند.
اکثر تحقیقات نشان می دهد که مکمل کراتین در مقادیر g/kg 1/0 وزن بدن باعث بهبود پایداری بدن شده و بین بافت سلولی و سطح زیر سلولی انطباق ایجاد می کند.
اگر چه در حال حاضر کراتین خوراکی بی خطرتر از انواع دیگر آن است اما ایمنی آن را نمی توان تضمین کرد بویژه زمانی که برای مدت زمان طولانی برای افراد مختلف مانند افراد بزرگسال، افراد کم تحرک، فرد بیمار، افراد فعال، جوان و یا مسن توصیه می شود.



ترجمه و تنظیم : شیرین طیوری
مسئول روابط عمومی هیأت پزشکی ورزشی استان تهران

تاريخ  ارسال:دوشنبه 13 شهريور 1391 - 09:36

کد:9931-1397





پيوندهاي مرتبط



تازه هاي علمي


آگهي و تبليغات







نظرات و پيشنهادات



فرم خام ارزیابی



پوستر دوره هاي آموزشي


کليه حقوق خبری و تصويری متعلق به هيات پزشكي ورزشي استان تهران می باشد.