فارسی | English


 

به سایت هیأت پزشکی ورزشی استان تهران خوش آمدید.            

   جمعه 1 شهريور 1398


رهبر معظم انقلاب سال 98 را سال "رونق تولید" نامگذاری کردند.




دوره های آموزشی


برگزاری دوره آموزشی امدادگر ورزشی توسط هیئت پزشکی ورزشی استان تهران

هیئت پزشکی ورزشی استان تهران، دوره آموزشی امدادگر ورزشی را با ارائه گواهی معتبر برگزار می‌کند.


شروع ثبت نام دوره ماساژ ورزشی ویژه بانوان و آقایان

کمیته آموزش هیأت پزشکی ورزشی استان تهران از شروع ثبت نام دوره ماساژ ورزشی بانوان و آقایان درتیرماه خبر داد.


دوره پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی

دوره آموزشی پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی، ۹ اردیبهشت ماه به همت کمیته آموزش هیأت پزشکی ورزشی استان تهران برگزار شد.



 آرشیو دوره های آموزشی


مطلب روز


آماده سازی ذهنی بازیکنان

اغلب فاکتورهای آمادگی ذهنی است که می تواند بیشترین تأثیر را روی نتیجه عملکرد بازیکن و تیم داشته باشد.


تنظیم انرژی روانی ورزشکاران

ورزشکاران زبده علاوه بر تنظیم انرژی جسمانی باید بتوانند انرژی روانی خود را طی یک رویداد ورزشی یا دوره ای از مسابقات تنظیم نمایند.



آمار بازديد


 

.


چربیهای ضروری برای حفظ زندگی وعملکرد ارگانها موثر است

توده چربی بدن ازچربیهای ذخیره ای وچربیهای ضروری تشکیل شده است
چربیهای ضروری برای حفظ زندگی وعملکرد برخی از ارگانها موثر است درصد چربیهای ضروری زنان نسبت به مردان بیشتر است درصد چربی ضروری در مردان بین 5-3 درصد ودر زنان بین 12-8 درصد میباشد.چربیهای ذخیره شده دربدن شامل چربیهایی است که دربافتهای چربی ذخیره شده است و وظیفه حفاظت از اندامهای داخلی مانند قلب وکلیه را به عهده دارد.چربیهای بدن منبع انرزی هستند در هنگام فعالیت ورزشی سبک تا متوسط درحدود 40% حداکثر توان هوازی منبع اصلی چربیها هستند وقتی شدت فعالیت ورزشی افزایش می یابد مقدار ونقش درصد چربیها کاهش یافته وانرژی بدن از طریق گلیکوژن عضلات وگلوکز خون تامین می شود درتمرینات استقامتی وطولانی مدت با مصرف وکاهش مقدار گلیکوژن عضلات نقش تامین انرژی از طریق چربیها افزایش می یابد.
درحال حاضر تعریف استاندارد چاقی برمبنای درصد چربی وترکیب توده بدن بیان می شود افراد ورزشکار درصد چربی کمتر ومیزان بافت ماهیچه ای و عضلانی بیشتری نسبت به افراد عادی دارند
یکی از روشهای اندازه گیری درصد چربی در بدن فرمول زیر می باشد:
4/5-(*G8/10)- (سن*23%)+(BMI*2/1)= درصد چربی بدن
G درخانمها صفرودرآقایان 1 می باشد.
BMI یا شاخص توده بدن = وزن (کیلوگرم) /مجذور قد (متر)
طبق این فرمول درصد چربی ایده آل درورزشکاران زن بین 20-14 درصد و درورزشکاران مرد 13-6 درصد می باشد.درصد چربی نرمال در افراد عادی درآقایان 25-20 ودرخانمها بین 25 تا 32 می باشد وبالاتر از این مقادیر نشانه چاقی می باشد.

تاريخ  ارسال:دوشنبه 13 خرداد 1398 - 11:16

کد:88803-1398





پيوندهاي مرتبط



تازه هاي علمي


آگهي و تبليغات









نظرات و پيشنهادات



فرم خام ارزیابی



پوستر دوره هاي آموزشي


کليه حقوق خبری و تصويری متعلق به هيات پزشكي ورزشي استان تهران می باشد.