فارسی | English


 

به سایت هیأت پزشکی ورزشی استان تهران خوش آمدید.            

   سه شنبه 28 خرداد 1398





دوره های آموزشی


دوره پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی

دوره آموزشی پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی، ۹ اردیبهشت ماه به همت کمیته آموزش هیأت پزشکی ورزشی استان تهران برگزار شد.


برگزاری دوره پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی

دوره پیشرفته چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی، ۹ اردیبهشت ماه به همت کمیته آموزش هیأت پزشکی ورزشی استان تهران برگزار می شود.


برگزاری دوره مقدماتی چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی

دوره مقدماتی چربی سوزی با فعالیت بدنی و مکمل های گیاهی، ۲۶ فرودین ماه به همت کمیته آموزش هیأت پزشکی ورزشی استان تهران برگزار می شود.



 آرشیو دوره های آموزشی


مطلب روز


چربیهای ضروری برای حفظ زندگی وعملکرد ارگانها موثر است

توده چربی بدن ازچربیهای ذخیره ای وچربیهای ضروری تشکیل شده است


آغاز دوره آموزشی تمرینات ورزش درمانی درآب

دوره آموزشی تمرینات ورزش درمانی درآب هیأت پزشکی ورزشی استان تهران امروز صبح درآمفی تئاتر هیأت پزشکی ورزشی شروع شد.



آمار بازديد


 

.


چربیهای ضروری برای حفظ زندگی وعملکرد ارگانها موثر است

توده چربی بدن ازچربیهای ذخیره ای وچربیهای ضروری تشکیل شده است
چربیهای ضروری برای حفظ زندگی وعملکرد برخی از ارگانها موثر است درصد چربیهای ضروری زنان نسبت به مردان بیشتر است درصد چربی ضروری در مردان بین 5-3 درصد ودر زنان بین 12-8 درصد میباشد.چربیهای ذخیره شده دربدن شامل چربیهایی است که دربافتهای چربی ذخیره شده است و وظیفه حفاظت از اندامهای داخلی مانند قلب وکلیه را به عهده دارد.چربیهای بدن منبع انرزی هستند در هنگام فعالیت ورزشی سبک تا متوسط درحدود 40% حداکثر توان هوازی منبع اصلی چربیها هستند وقتی شدت فعالیت ورزشی افزایش می یابد مقدار ونقش درصد چربیها کاهش یافته وانرژی بدن از طریق گلیکوژن عضلات وگلوکز خون تامین می شود درتمرینات استقامتی وطولانی مدت با مصرف وکاهش مقدار گلیکوژن عضلات نقش تامین انرژی از طریق چربیها افزایش می یابد.
درحال حاضر تعریف استاندارد چاقی برمبنای درصد چربی وترکیب توده بدن بیان می شود افراد ورزشکار درصد چربی کمتر ومیزان بافت ماهیچه ای و عضلانی بیشتری نسبت به افراد عادی دارند
یکی از روشهای اندازه گیری درصد چربی در بدن فرمول زیر می باشد:
4/5-(*G8/10)- (سن*23%)+(BMI*2/1)= درصد چربی بدن
G درخانمها صفرودرآقایان 1 می باشد.
BMI یا شاخص توده بدن = وزن (کیلوگرم) /مجذور قد (متر)
طبق این فرمول درصد چربی ایده آل درورزشکاران زن بین 20-14 درصد و درورزشکاران مرد 13-6 درصد می باشد.درصد چربی نرمال در افراد عادی درآقایان 25-20 ودرخانمها بین 25 تا 32 می باشد وبالاتر از این مقادیر نشانه چاقی می باشد.

تاريخ  ارسال:دوشنبه 13 خرداد 1398 - 11:16

کد:88803-1398





پيوندهاي مرتبط



تازه هاي علمي


آگهي و تبليغات









نظرات و پيشنهادات



فرم خام ارزیابی



پوستر دوره هاي آموزشي


کليه حقوق خبری و تصويری متعلق به هيات پزشكي ورزشي استان تهران می باشد.